#USA Snapchat buys a company to help it better track your whereabouts

//

TwitterFacebook

Snap may have lost a bunch of money last quarter, and by a bunch we mean $2.2 billion. But it’s just a young company trying to build a sustainable business model—and that means adding some « creepy » advertising. 

Placed, its latest acquisition first reported by GeekWire Monday and confirmed to Mashable by Snap, may help on that mission. 

The Seattle-based startup is focused on tracking and measuring consumers locations via their smartphones and using those insights to empower mobile advertising. 

Snapchat already offers a « Snap to Store » product that helps advertisers track sales from online to in-store, but that product is limited to only Snapchat and snap data. For example, 80 percent of Snapchat users take snaps in restaurants, according to a study by Greenberg Strategy that Snap commissioned.  Read more…

More about Snapchat, Digital Advertising, Location Tracking, Business, and Startups

from Startups http://ift.tt/2ruIskt

Ce contenu a été publié dans #USA par Startup365. Mettez-le en favori avec son permalien.

A propos Startup365

Chaque jour nous vous présenterons une nouvelle Startup française ! Notre pays regorge de talents et d'entrepreneurs brillants ! Alors partons à la découverte des meilleures startup françaises ! Certaines d'entre elles sont dans une étape essentielle dans la vie d'une startup : la recherche de financement, notamment par le financement participatif (ou crowdfunding en anglais). Alors participez à cette grande aventure en leur faisant une petite donation ! Les startups françaises ont besoin de vous !