#USA The challenges of building a global startup in six new languages

//

756f7708a1fa4b2b83bf108e4da9ad2f

Feed-twFeed-fb

Although India, Brazil, Spain and Mexico are among its 10 biggest markets, graphic design startup Canva has so far only been available in English.

For a company that has set its sights on reaching a global scale, that’s been a must to change. On Tuesday, the Australian company launched six new languages online — Spanish, French, Italian, Polish, German and Brazilian Portuguese — helping it reach more than 1 billion people in their native tongue.

The Sydney-based startup says it has more than 10 million users from 179 countries, giving it a large audience that could benefit from a localised platform. During a recent soft launch of European Spanish, Canva found more than 350,000 people switched over their app, co-founder Melanie Perkins told Mashable Australia. Read more…

More about Australia, Canva, Business, and Startups

from Startups http://ift.tt/1TVhpT1

Ce contenu a été publié dans #USA par Startup365. Mettez-le en favori avec son permalien.

A propos Startup365

Chaque jour nous vous présenterons une nouvelle Startup française ! Notre pays regorge de talents et d'entrepreneurs brillants ! Alors partons à la découverte des meilleures startup françaises ! Certaines d'entre elles sont dans une étape essentielle dans la vie d'une startup : la recherche de financement, notamment par le financement participatif (ou crowdfunding en anglais). Alors participez à cette grande aventure en leur faisant une petite donation ! Les startups françaises ont besoin de vous !