#USA Uber begins letting passengers schedule rides up to 30 days in advance

//

Https%3a%2f%2fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com%2fuploads%2fcard%2fimage%2f111579%2fuber

Feed-twFeed-fb

Right on schedule: Uber is following in Lyft’s footsteps. 

Uber on Thursday began rolling out a new option for passengers to schedule rides up to 30 days ahead of time, marking a departure from the traditional on-demand model of requesting a ride at the moment you need one. 

The option is currently available for riders in Seattle with plans to expand to markets globally, according to a blog post from the company.

Uber’s announcement comes a little more than two weeks after Lyft began testing a similar option to schedule rides up to 24 hours ahead of time. 

For both of these multibillion-dollar ride-hailing companies, this embrace of the more traditional ride-scheduling model caters to busy professionals who want the assurance of knowing their ride to the airport or important meetings is guaranteed. Read more…

More about Uber, Business, and Startups

from Startups http://ift.tt/1UiPKQw

Ce contenu a été publié dans #USA par Startup365. Mettez-le en favori avec son permalien.

A propos Startup365

Chaque jour nous vous présenterons une nouvelle Startup française ! Notre pays regorge de talents et d'entrepreneurs brillants ! Alors partons à la découverte des meilleures startup françaises ! Certaines d'entre elles sont dans une étape essentielle dans la vie d'une startup : la recherche de financement, notamment par le financement participatif (ou crowdfunding en anglais). Alors participez à cette grande aventure en leur faisant une petite donation ! Les startups françaises ont besoin de vous !