#USA Uber for failure: How on-demand startups crash and burn

// Seth-crashing-startups

Feed-twFeed-fb

The text message almost broke Debora McGlynn’s heart.

For nearly two years, McGlynn had relished the opportunity to take children to and from school as a part-time driver for Shuddle, a much-hyped startup that quickly raised $12 million with the promise of helping unburden busy parents. 

Shuddle launched with a flurry of press in early 2014 and kickstarted what was quickly dubbed the « Uber for kids » market. To some, it sounded like yet another on-demand company raising millions of dollars by lifting a page from Uber’s playbook. For those like McGlynn, a retired 911 dispatcher and single mother who raised three kids, that pitch hit a nerve. Read more…

More about Business, Startups, and Uber

from Startups http://ift.tt/1SaVcDX

Ce contenu a été publié dans #USA par Startup365. Mettez-le en favori avec son permalien.

A propos Startup365

Chaque jour nous vous présenterons une nouvelle Startup française ! Notre pays regorge de talents et d'entrepreneurs brillants ! Alors partons à la découverte des meilleures startup françaises ! Certaines d'entre elles sont dans une étape essentielle dans la vie d'une startup : la recherche de financement, notamment par le financement participatif (ou crowdfunding en anglais). Alors participez à cette grande aventure en leur faisant une petite donation ! Les startups françaises ont besoin de vous !